Święto designu. Nowości na Milan Design Week
Trwa mediolański Design Week - jeden z ważniejszych punktów na mapie światowych wydarzeń związanych z designem. Jego największą część stanowią targi mebli i wyposażenia wnętrz - Salone del Mobile, zajmujące łącznie ponad 140 tysięcy metrów kwadratowych w mediolańskim centrum targowym Rho. W 2014 roku odwiedziło je ponad 300 tysięcy gości z całego świata. Prezentujemy gorące tegoroczne nowości, w tym polskie marki i projektantów. Czym chwalą się designerzy?
Mediolańskie święto designu. Gorące nowości
Trwa mediolański Design Week - jeden z ważniejszych punktów na mapie światowych wydarzeń związanych z designem. Największą jego część stanowią targi mebli i wyposażenia wnętrz - Salone del Mobile, na które składa się kilka odrębnych części, m.in. Salone Satellite, Euroluce (targi oświetlenia), Workplace 3.0 (część poświęcona przestrzeni biurowej), EuroCucina oraz wiele innych wystaw zajmujących łącznie ponad 140 tysięcy metrów kwadratowych w mediolańskim centrum targowym Rho. Oprócz targów w tym samym czasie w przestrzeni miejskiej odbywa się część festiwalowa, zlokalizowana głównie w obszarze Via Ventura, Via Tortona i Via Savona. W 2014 roku samą tylko część targową odwiedziło ponad 300 tysięcy gości z całego świata. W tym roku podczas tygodnia designu nie zabraknie również obiecujących młodych polskich i zagranicznych marek. Oto kilka z nich.
Mediolańskie święto designu. Gorące nowości
Monoculo Design Studio to niewielkie studio projektowe z Hiszpanii, założone przez dwójkę designerów: Miguela Calero i Sandrę Diaz. Tworzą akcesoria dekoracyjne do wnętrz i meble z drewna oraz materiałów pochodzących z recyklingu. W ich pracy widoczne są fascynacje tradycyjnym wzornictwem. Monoculo Design Studio będzie można spotkać w ramach Salone Satellite - części targowej dedykowanej młodym projektantom. Projektanci z Hiszpanii zaprezentują m.in. swoją najnowszą kolekcję.
Wizytówką Monoculo Design Studio są drewniane dekory przypominające plastry miodu. Dzięki heksagonalnej formie można je dowolnie układać i tworzyć z nich indywidualne dekoracje ścienne. Dekoracyjne płytki są dostępne w jasnym oraz ciemnym kolorze drewna.
Mediolańskie święto designu. Gorące nowości
Incipit Lab pochodzi z Mediolanu. Założona w 2013 roku przez dwoje biznesmenów firma od samego początku stawia na współpracę z młodymi projektantami. Korzystając z doświadczeń zdobytych w wiodących włoskich firmach sprzedających design, Roberto Hoz i Marta Bernstein postanowili stworzyć markę - laboratorium, w której będzie przestrzeń na eksperymentowanie i łączenie ze sobą różnych dyscyplin projektowych. Incipit Lab oferuje wysmakowane, wytwarzane lokalnie domowe akcesoria, które łączą nowoczesne metody produkcji z tradycyjnym rzemiosłem.
Mediolańskie święto designu. Gorące nowości
Kafti to jedna z bardziej rozpoznawalnych młodych polskich marek, które jako pierwsze postawiły na produkcję własnych projektów. W ofercie Kafti można znaleźć oświetlenie i domowe akcesoria projektu Moniki Brauntsch i Soni Słaboń. Wszystkie produkty marki powstają na bazie prostej i bardzo nośnej koncepcji samodzielnego wykonywania trójwymiarowych form z elementów 2D. Projekty Kafti będzie można zobaczyć w ramach wystawy Śląskiego Klastra Designu, której kuratorem jest Zamek Cieszyn.
Mediolańskie święto designu. Gorące nowości
Oprócz Kafti w ramach wystawy Śląskiego Klastra Dizajnu będzie można zobaczyć jeszcze projekty 13 innych marek, m.in. Paged, Pajak Sport czy Studio Ganszyniec. W ramach wystawy zaprezentuje się także Brambla - marka oferujące młodą polską grafikę i wzornictwo w limitowanych seriach.
Mediolańskie święto designu. Gorące nowości
Paweł Jońca to uznany polski grafik i ilustrator, który ma na swoim koncie współpracę z najbardziej opiniotwórczymi mediami w Polsce i za granicą. Patryk Mogilnicki również zajmuje się ilustracją i projektowaniem grafiki, a jego sugestywne plakaty to tylko wierzchołek góry lodowej w całej twórczości. Artyści znaleźli się w grupie najlepszych polskich ilustratorów, którzy zostali zaproszeni przez Instytut Adama Mickiewicza do zaprojektowania plakatu na potrzeby wystawy "Do it your way" prezentującej polski design na tegorocznym Tygodniu Designu w Mediolanie. Plakat miał być ilustracją hasła "Polish design". Swoje projekty przygotowali również Dawid Ryski, Edgar Bąk, Ada Bucholc, Katarzyna Bogucka, Dominik Cymer, Małgorzata Gurowska i Monika Hanulak. Podczas wydarzenia będą rozdawane sygnowane limitowane sitodruki plakatów.