Trwa ładowanie...

Prosty sposób na lekki posiłek. Parowar wspomaga dietę

Zdrowe, tanie i szybkie — takie jest gotowanie na parze. Pierwsze parowary po początkowej fali popularności zostały uznane za kłopotliwe i uciążliwe w użytkowaniu, miały dużo części, trudno było kontrolować ich pracę. Teraz gotowanie na parze stało się łatwe i przyjemne.

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

Prosty sposób na lekki posiłek. Parowar wspomaga dietęŹródło: 123RF
d3uie6l
d3uie6l

Parowary – pomogą przygotować zdrowy i lekki posiłek

Być może zdarzyło ci się korzystać ze starszego typu parowaru i doszło do sytuacji, że np. kurczak był surowy w środku, a brokuł rozgotowany do granic możliwości. Nie zrażaj się jednak do samego gotowania na parze i wypróbuj praktyczne, nowoczesne urządzenia, które pomagają skutecznie i szybko (a także smacznie i zdrowo) obniżyć zawartość tłuszczu w posiłkach.

Nowoczesne odchudzanie – postaw na parę wodną

Nowoczesne parowary podgrzewają jedzenie równomiernie na całej szerokości tacki, są wyposażone w specjalne pojemniki do jajek, ryżu, kubeczki do deserów, wyraźne wskaźniki poziomu wody czy aromatyzer do ziół. Mają też funkcję szybkiego startu i różne tryby pracy, które pozwalają kontrolować stopień intensywności parowania i czas przygotowania posiłku. Najciekawsze pozwalają na gotowanie różnych produktów z różnym czasem przygotowania i kończą pracę w każdym "sektorze" w tym samym momencie. Najnowsze są gotowe do użycia już po kilku sekundach i samoczynnie wyłączają się, kiedy skończą zaprogramowaną pracę.

Użytkowanie parowarów ułatwiają teraz między innymi programatory i lepsze tacki, na których leżą np. warzywa. Wcześniej, kiedy produkt był gotowy, musieliśmy podnieść gorącą tacę z gorącym produktem. Teraz lepsze parowary mają specjalne koszyki, podkładki i komfortowe uchwyty, które pozwolą zdjąć całe piętro, jeśli uznamy, że czas gotowania danego produktu się zakończył.

Rodziny obiad na parze – nawet w 20 minut

Parowary mają od 2 aż do 9 litrów pojemności. Prosty sposób na zdrowy obiad, który "przyrządzi się sam", to wykorzystanie pięter w taki sposób, aby najsilniejsza strefa parowania była zapełniona produktami, które wymagają najdłuższej obróbki termicznej. Na dole ląduje mięso, na górze marchewki i bataty, a na najwyższym piętrze z kolei pokrojony w różyczki brokuł lub kalafior. Dla smaku można skropić wybrane produkty aromatyzowaną oliwą i oprószyć niewielką (podkreślamy – niewielką) szczyptą soli. Do tego warto przygotować delikatny sos z odtłuszczonego jogurtu i ziół. Obiad w jednym urządzeniu dla całej rodziny przygotowuje się w takich urządzeniach nawet w kwadrans, dzięki czemu łatwiej uniknąć sytuacji, kiedy zamiast zdrowego posiłku na rodzinnym stole ląduje zamówiona na szybko pizza.

iStock.com
Źródło: iStock.com

Zakochaj się w parowarze

Na uwagę zasługują nie tylko duże, kilkupiętrowe parowary dla rodziny, ale też niewielkie urządzenia, np. dla par lub singli. Dobry parowar to sprzymierzeniec zdrowej diety dla osób zbieganych, bo bez straty czasu możemy przyrządzić kolorowe posiłki, nie tracąc składników odżywczych. Najzdrowsze i niskotłuszczowe potrawy to właśnie te gotowane na parze. Nowsze modele łatwiej wyczyścić, więc zamiast kilku garnków i patelni wkładamy do zmywarki tylko urządzenie.

Parowary ułatwiają przygotowanie zaplanowanych posiłków, co docenią osoby chcące schudnąć. Podjadasz? Przygotuj pojemniki ze zdrowymi, parowanymi przekąskami na zapas, a ochota na niezdrową przekąskę późną porą nie będzie zagrożeniem dla figury.

icon info

W artykule znajdują się linki i boksy z produktami naszych partnerów. Wybierając je, wspierasz nasz rozwój.

d3uie6l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3uie6l