Marka Delicje dołącza do programu zrównoważonego pozyskiwania pszenicy Harmony
Opakowania kultowych ciastek Delicje od września 2020 będą miały odświeżony wygląd – pojawią się na nich logotypy programu Harmony. To inicjatywa firmy Mondelēz International, której głównym celem jest wspieranie bioróżnorodności i dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie zrównoważonej produkcji pszenicy.
03.09.2020 13:43
Odświeżone opakowania ciastek Delicje są elementem realizacji długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju Mondelēz International, w ramach której do 2022 r. wszystkie ciastka z portfolio koncernu będą produkowane wyłącznie z pszenicy pozyskanej w sposób przyjazny dla środowiska i lokalnych społeczności rolników.
Działania firmy odpowiadają na potrzeby współczesnego świata, zachodzące zmiany klimatyczne, a także oczekiwania konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na skład produktów oraz pochodzenie poszczególnych składników. Logo programu Harmony na opakowaniach Delicji jest gwarancją, że pszenica wykorzystywana do produkcji ciastek została pozyskana z szacunkiem dla środowiska naturalnego.
Harmony – na czym polega inicjatywa i dlaczego jest taka ważna?
Harmony to realizowany od ponad 10 lat program, który ma na celu wspieranie dobrych praktyk związanych z ochroną środowiska w zakresie bardziej zrównoważonej produkcji pszenicy. Inicjatywa została opracowana we współpracy z organizacjami pozarządowymi, specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Istotnym elementem programu jest łączenie wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielni rolniczych i młynów. Szczególną rolę odgrywają rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody i dwutlenku węgla, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności.
W ciągu dekady program Harmony objął łącznie blisko 1700 rolników. Wyłącznie w 2019 r. zebrali oni ponad 180 tys. ton pszenicy.
Systemowe działania podejmowane przez lata w ramach realizowanego przez Mondelez programu mają realny wpływ na środowisko naturalne. Harmony doprowadziło do ograniczenia ilości pestycydów stosowanych na polach objętych programem o 20 proc.
Rolnicy należący do programu zasiali łącznie już ponad 1026 hektarów kwiatów wokół pól objętych programem, na których zaobserwowano blisko 10 mln pszczół oraz ponad 25 gatunków motyli. Inicjatywa Harmony nieustannie się rozwija, czego najlepszym potwierdzeniem jest zapowiedź Mondelēz International, że do 2022 r. wszystkie ciastka w UE będą produkowane z pszenicy Harmony.
Polscy rolnicy w programie Harmony
Tylko w 2018 roku Polscy rolnicy zebrali ponad 11 tys. ton pszenicy, która posłużyła do produkcji blisko 9 tys. ton mąki. Ale to nie wszystko! Uprawiane przez nich zboże zajmowało ponad 2000 hektarów, czyli więcej niż 5 proc. wszystkich gruntów przeznaczonych na program Harmony w całej Europie.
Ponad 60 hektarów stanowił obszar przeznaczony dla pszczół oraz motyli. Na wygospodarowanym terenie żyje ponad 400 tys. owadów zapylających. Mąka, powstała w ramach Harmony, trafia m.in. do fabryki w Płońsku, gdzie produkowane są z niej Lubisie, a od teraz – również Delicje. Warto zaznaczyć, że wspomniane ciastka sprzedawane są nie tylko w kraju, lecz także za granicą.
Więcej informacji o programie Harmony: www.harmony.info
Mondelez Polska jest wiodącą̨ firmą branży spożywczej w Polsce, od 28 lat obecną na naszym rynku. Zatrudnia blisko 4600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce . Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki i gumy Halls a także przekąski Joyfills. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.
Mondelēz International
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. MDLZ z przychodami w wysokości około 26 miliardów USD netto, zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek takich jak: ciastka Oreo, belVita i LU; czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone; cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, MDLZ odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ