Na ogół wyposażenie domu odpowiada zasobności naszych portfeli. Wybieramy meble, których cena idzie z założenia w parze z jakością. Nie oznacza to jednak, że stylistyka wystroju wnętrz jest nam obojętna. Zakupy w sklepach meblowych odzwierciedlają gust Polaków, dając wyobrażenie o tym, jakie trendy są nam bliskie.
Na ogół wyposażenie domu odpowiada zasobności naszych portfeli. Wybieramy meble, których cena idzie z założenia w parze z jakością. Nie oznacza to jednak, że stylistyka wystroju wnętrz jest nam obojętna. Zakupy w sklepach meblowych odzwierciedlają gust Polaków, dając wyobrażenie o tym, jakie trendy są nam bliskie.
Większość z nas wybiera meble funkcjonalne o niewielkich gabarytach, np. dwuosobowe sofy z opcją spania i pojemnikiem na pościel czy rozkładane stoły. Przyczynia się do tego na ogół niewielki metraż mieszkania. Nadal przed zakupem wolimy obejrzeć meble na żywo. Lubimy gromadzić wyposażenie domu kompleksowo, w jednym miejscu. Pomagają w tym tworzone na potrzeby poszczególnych marek specjalne aplikacje komputerowe do projektowania. Z ich pomocą można w łatwy sposób zaplanować pomieszczenie, bez konieczności rozrysowywania planu na kartce i robienia wielu pomiarów. Programy komputerowe dają też lepsze wyobrażenie o tym, jak będzie komponować się przestrzeń i ile pozostanie miejsca po wstawieniu mebli.
Jakie meble najchętniej kupują Polacy?
Coraz częściej korzystamy jednak z usług sklepów internetowych, które oprócz cen na każdą kieszeń oferują transport z dowolnego miejsca w kraju. Wyposażenie domu zamawiane za pośrednictwem sieci daje na ogół większe możliwości wyboru. Takie meble bowiem są zwykle robione na zamówienie, co oznacza, że można przebierać wśród setek obić czy wykończenia frontów. Coraz więcej z nas decyduje się także na meble modułowe, dające możliwość dowolnej aranżacji brył czy wewnętrznego wyposażenia.
Jakie meble najchętniej kupują Polacy?
W polskich mieszkaniach nadal niepodzielnie panuje styl klasyczny. Najmniej popularne są wyraziste aranżacje wnętrz, np. w duchu rustykalnym, glamour czy high-tech. Nowe budownictwo i zastosowany w nim podział pomieszczeń, a także coraz popularniejsze otwieranie przestrzeni sprawiają jednak, że coraz częściej poszukujemy nowych rozwiązań w kwestii wyposażenia wnętrz. Stąd też Polacy częściej stawiają na oszczędne w formie, nowoczesne wzornictwo. Lubią meble minimalistyczne i w stonowanych kolorach. Nadal mniej chętnie wybierają wyposażenie domu w wyrazistych czy wręcz krzykliwych barwach.
Jakie meble najchętniej kupują Polacy?
Jeśli już decydujemy się na kolor, najczęściej jest to czerwień, z upodobaniem wykorzystywana w kuchniach. Tam też, a także w salonach i sypialniach najczęściej pojawiają się jednak drewniane i fornirowane meble w jasnych i średnich brązach. Wenge, mahoń czy ciemny orzech to kolory goszczące w naszych domach coraz rzadziej. Popularniej natomiast niż kilka lat temu na salonach i w kuchniach króluje biel. Zwykle są to gładkie i lśniące fronty o prostych okuciach lub z bezuchwytowym systemem domyku.
Jakie meble najchętniej kupują Polacy?
Wśród mebli tapicerowanych prym wiodą nadal odcienie brązów, beżów i szarości. Zwykle są one pokryte tkaniną. Skóry i ekoskóry wykorzystujemy najczęściej, gdy zależy nam na stworzeniu aury luksusu. Gładka powierzchnia siedzisk kojarzy nam się z prestiżem, toteż przeważnie pojawia się w salonie.
Jakie meble najchętniej kupują Polacy?
Popularna sieć sklepów IKEA ma swoich przeciwników i zwolenników. Pierwsi zarzucają jej niską jakości produktów. Drudzy, a jest ich niemało, cenią proste, praktyczne wzornictwo mebli w niewygórowanych cenach. Nie myślą na ogół o wyposażeniu domu jak o czymś, co będzie towarzyszyć im zawsze. Chętnie otaczają się ładnymi rzeczami i równie chętnie wymieniają je na nowe.
Jakie meble najchętniej kupują Polacy?
Coraz więcej z nas chce właśnie w ten sposób urządzać domy - kupować tu i teraz oraz zmieniać wnętrza odpowiednio do potrzeb. Młodzi, którzy urządzają obecnie pierwsze mieszkanie, traktują meble jako inwestycję krótkotrwałą, a nie życiową, jak wiele osób jeszcze z pokolenia ich rodziców. To m.in. przesądza o tłumach kupujących w szwedzkich sklepach meblowych. Pomysłowe rozwiązania, zapraszanie do współpracy znanych projektantów czy duży wybór mebli i systemów przechowywania także dla dzieci dodatkowo zdobywają przychylność Polaków dla skandynawskiego wzornictwa.