Jak wybrać bramę garażową?

Zamiast tradycyjnych bram garażowych otwieranych„na oścież”, coraz częściej klienci wybierają bramy uchylne oraz sekcyjne. Jaka powinna być nowoczesna brama garażowa?

Bramami o najwyższym standardzie są bramy sekcyjne górne. Mogą być zamontowane w garażu, przed przed którym nie ma zbyt wiele miejsca na zatrzymanie się samochodu lub gdy garaż jest zagłębiony, a do niego jest bardzo stromy zjazd. Bramy segmentowe sprzedawane są w standardowych wielkościach, wzorach i kolorach. Można też zamówić bramę na wymiar. W standardzie można zakupić zarówno bramy nie ocieplone, jak i ocieplone. Bramy segmentowe maja zawsze prowadnicę podsufitową, po której suwają się kolejne segmenty. Segmenty wykonane są z blachy stalowej ocynkowanej, malowanej proszkowo. W bramach ocieplonych przestrzeń między ścianami z blachy wypełniona jest pianką poliuretanowa. Bramy segmentowe są dużo szczelniejsze od bram uchylnych, dlatego w garażach ogrzewanych powinna być montowana wersja ocieplona. Taka brama porusza się bardzo dokładnie i cicho. Kupując bramę segmentowa należy zwrócić uwagę, czy wyposażona jest w hamulec awaryjny, zabezpieczający przed gwałtownym opadaniem bramy. Bramy dobrej jakości są
wyposażone w uszczelki między segmentami, uszczelki boczne, uszczelkę posadzkowa i uszczelkę nadproża. Takie uszczelnienie pozwala na utrzymanie komfortu cieplnego w ogrzewanym garażu. Bramy segmentowe również są dokładnie wyważone, aby nawet szeroką bramę można było podnieść ręcznie.

Jak wybrać bramę garażową?
Źródło zdjęć: © shutterstock.com

21.03.2013 15:51

Dodatkowo bramy mogą być wyposażone w świetliki, przez które wpada światło dzienne. Świetliki są wykonywane z akrylu lub odpornego na uderzenia poliwęglanu.

Bramy garażowe najtańsze

Równie popularne z obecnie montowanych bram, jak i najtańszych to bramy uchylne.

Bramy uchylne, zwane też płytowymi dostępne są w dwóch wersjach - nieocieplane i ocieplone. Nowością na rynku polskim są bramy uchylne bez prowadnic podsufitowych. Taka budowa pozwala zamontować bramę niezależnie od typu stropu, ponieważ szyny nie przeszkadzają w wykorzystaniu garażu. Ma to szczególne zastosowanie w garażach remontowanych, gdzie założenie prowadnic często jest niemożliwe.

Kupując bramę garażową należy zwrócić uwagę, aby wszystkie części stalowe bramy były ocynkowane galwanicznie, a blacha poszycia powinna być przynitowana. Dobra brama nie powinna mieć żadnych połączeń zgrzewanych ani spawanych. Należy pamiętać, że nie wszystkie firmy dają gwarancję na bramę ocieploną, gdyż przez ciężar izolacji chodzi ona zbyt ciężko. Firmy oferują zwykle jeden wzór pokrycia i dwa kolory standardowe. Zamówienie innych wzorów lub kolorów wiąże się z dopłatą oraz dłuższym oczekiwaniem. Bramy uchylne są wyposażone w zamknięcie dwu punktowe i w zamek kluczowy. Ręczne unoszenie i opuszczanie bramy jest znacznie ułatwione dzięki systemowi sprężyn oraz odpowiednim wyważeniu skrzydła bramy. Należy zwrócić uwagę na rodzaj sprężyn. Sprężyny powinny być w tulejach ochronnych (niemożliwie jest na przykład, aby dziecko włożyło tam palec). Sprężyny powinny mieć regulację, która umożliwi łatwe otwieranie oraz odpowiednie tłumienie opadania bramy przy zamykaniu.

Wszystkie typy bram są przystosowane do zainstalowania automatycznego napędu. Należy tu dodać, ze zamek zakładany we wszystkich rodzajach bram współpracuje z automatem. Czujnik działający na fale radiowe nie tylko otwiera i zamyka bramę, ale również uruchamia na trzy minuty światło w garażu, co niewątpliwie zwiększa poczucie bezpieczeństwa.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)