WP Dom

Rynek
Wykańczanie
Wnętrza
Wokół domu

Gadżety, które przyśpieszą przygotowanie śniadania. 5 pomysłów na zdrową pobudkę

To oczywiste, że poranny posiłek jest tym najważniejszym w trakcie dnia. Mimo że śniadanie kojarzy się najczęściej z bułką wypełnioną ulubioną wędliną czy serkiem, chcemy zmotywować cię, byś spróbował czegoś innego. Będzie smacznie, tanio i zdrowo, czyli idealnie.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Apetyczne śniadanie każdego dnia to już nie problem
Apetyczne śniadanie każdego dnia to już nie problem (Pixabay.com, Fot: public domain)
WP

Placki bananowe bez mąki

Część osób lubi rano zjeść coś ciepłego. Szczególnie w okresie jesienno-zimowym takie śniadanie doda nam sił na chłodny poranek i obudzi nasze ciało do działania. Miłośnicy bananów często znajdują w swojej lodówce zapomniane egzemplarze, które już dawno straciły piękny wygląd. Czarne banany to jednak przepustka do pysznego, zdrowego i sycącego dania, więc nawet nie myśl o tym, by je wyrzucić. Warto znać sposoby, dzięki którym przestaniemy wyrzucać warzywa i owoce, które zmarniały w lodówce. W ten sposób można zaoszczędzić wiele pieniędzy i nie marnować tak cennej żywności. Naszym pomysłem na wykorzystanie przejrzałych bananów są placki, które możesz wykonać, nawet jeśli nie masz w szafce mąki lub nie używasz jej na co dzień. Składniki na około 10 małych placuszków to jedynie dwa miękkie banany i dwa jajka, a do tego szczypta cukru i soli oraz ulubionych przypraw, na przykład cynamonu lub wanilii. Banany rozgniatamy i mieszamy dokładnie z jajkami i dodatkami, a następnie smażymy na dobrej, teflonowej patelni, ostrożnie przewracając. Do tego wystarczy podać garść owoców oraz miód i zdrowe śniadanie gotowe.

WP

Błyskawiczne gofry z dodatkami

Gofrownica, wbrew pozorom, to bardzo proste w używaniu urządzenie. Jeśli gofry kojarzą ci się jedynie z turystycznymi promenadami, gdzie stanowią słodką przekąskę z bitą śmietaną, najwyższy czas zmienić swoje postrzeganie. Samodzielnie przygotowane ciasto z dobrej jakości składników to doskonała alternatywa dla pieczywa. Gorące gofry smakowicie napełnią wygłodniałe brzuchy całej rodziny, a lista pasujących do nich dodatków jest naprawdę długa. Na stół możesz położyć wszelkiego rodzaju powidła, kremy czekoladowe i orzechowe, miód, pestki czy serki. Dla miłośników wytrawnych smaków apetyczne będą jajka, szpinak czy podsmażony boczek, szczypiorek, a nawet kurczak czy przygotowana wcześniej szarpana wołowina. Zaletą takiego śniadania jest fakt, że każdy może skomponować dokładnie takiego gofra, na jakiego ma ochotę, co dla dzieci może być świetną zabawą. Na około 6 sztuk gofrów potrzebujesz 1,5 szklanki mąki, 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, szczyptę soli, 2 łyżeczki cukru pudru (pomiń w gofrach wytrawnych), 2 jajka, 1/2 szklanki oleju roślinnego i 1 i 1/3 szklanki mleka. Wymieszaj suche składniki, dodaj mleko, olej i jajka, a następnie zmiksuj. Odstaw na 15 min i dopiero zacznij smażyć je w gofrownicy.

WP
123RF
Podziel się

Sycący koktajl pełen witamin

Masz w lodówce kilka warzyw, szpinak, jarmuż, a tuż obok leżą owoce, o których zapomniałeś? Idealnym pomysłem na szybkie śniadanie z tych produktów, jest przygotowanie zdrowego smoothie. W zależności od tego, jakie smaki preferujesz, wybierz ten oparty na warzywach lub owocach, albo zestaw różne produkty. Owocowe połączenia są klasyczne i przypadną do gustu każdemu, szczególnie jeśli bazą będzie mleko lub jego roślinny odpowiednik. Do warzywnych smoothie trudniej jest się przyzwyczaić, bo ich smak nie jest z natury słodki. Początkującym radzimy wypróbować mieszanki warzywno-owocowe lub dodać miodu, który uprzyjemni pierwsze wrażenie. Mając w domu mały i prosty w użytkowaniu blender możesz na co dzień próbować niemal nieskończonej liczby połączeń. Taki koktajl to bomba witaminowa, którą również możesz zabrać do pracy.

WP

Wszystkie twarze jajek

Wokół jajek urosło wiele legend, które nie zawsze są prawdziwe. Sugerowana tygodniowa liczba jajek, która powinna być spożywana przez dorosłego człowieka, ciągle się zmienia - naukowcy ciągle nie mogą dojść do porozumienia. Jedno jest pewne - jajka są zdrowe i należy je jeść. Są źródłem białka, zawierają potas, fosfor, wapń, magnez, mają niedużo kalorii, ale są sycące. Dodatkowo są źródłem wielu witamin, na przykład B12, A, D, E i K, które są niezbędne w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Co jakiś czas warto postawić na jajeczne śniadanie. To dobry pomysł szczególnie, jeśli masz dużą rodzinę. Ugotowane jajka to gwarancja smacznego posiłku, a podczas gotowania przyda ci się niedrogi jajowar. Dzięki niemu możesz szykować się do pracy czy szkoły, a ten mały gadżet zrobi za ciebie całą robotę. Gotowe jajka możesz użyć jako pastę do kanapek, składnik sałatki z warzyw lub kaszy. Możesz je włożyć do pojemnika i zabrać ze sobą na drugie śniadanie, położyć na gofra lub włożyć do tortilli. Możliwości jest wiele!

WP
iStock.com
Podziel się

Owsianka bez gotowania dla śpiochów

Każdy nocny marek na myśl o wczesnej pobudce wpada w ogromny smutek. Na szczęście istnieją sposoby, które mogą przedłużyć upragniony sen nawet o kilkanaście minut. Jeśli późno się położyłeś i wiesz, że rano zabraknie ci czasu na przygotowanie pełnego śniadania, przygotowania rozpocznij jeszcze wieczorem. Bez obaw, wystarczy chwila wieczorem, by rano cieszyć się smakowitym i zdrowym śniadaniem. Mowa tu o tak zwanej "nocnej owsiance", której nie trzeba gotować, bo robi się sama. Podczas podgrzewania owsianka traci swoje wartości odżywcze, a indeks glikemiczny rośnie. Ta, którą przyrządzamy bez użycia ciepła, jest dużo zdrowsza i łatwiejsza. Wystarczy zalać ulubione płatki wodą, mlekiem (lub jego roślinną wersją) czy sokiem jabłkowym i zostawić na noc w lodówce. Płatki nasiąkną i zmiękną stając się gotowe do spożycia. Rano wrzuć do nich ulubione owoce, pestki czy orzechy i zjedz w domu lub zabierz ze sobą do pracy. Wykorzystaj do tego zamykany pojemnik, który możesz w kuchni używać do przechowywania, mrożenia czy podgrzewania posiłków. To prawdziwy kuchenny must-have.

WP
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP