Domowe biuro krok po kroku. Jak urządzić gabinet?

Powodów, dla których organizuje się domowe biuro, jest bardzo wiele: oszczędność w budżecie firmy, komfort wynikający z braku dojazdów do pracy... Jak urządzić gabinet z miejscem do pracy, by sprzyjał wykonywaniu zawodowych obowiązków i nie kolidował z życiem prywatnym?

Domowe biuro krok po kroku. Jak urządzić gabinet?
Źródło zdjęć: © Fotolia

18.03.2014 11:44

Powodów, dla których organizuje się domowe biuro, jest bardzo wiele: oszczędność w budżecie firmy, komfort wynikający z braku dojazdów do pracy... Jak urządzić gabinet z miejscem do pracy, by sprzyjał wykonywaniu zawodowych obowiązków i nie kolidował z życiem prywatnym? Domowe biuro: grunt to organizacja

Podstawą wyposażenia domowego gabinetu jest wygodne biurko. Najlepiej wybrać takie z dużym blatem oraz sporą liczbą szuflad, w których pochowasz niezbędne akcesoria czy książki. Równie ważne jest wygodne krzesło i regały na segregatory z dokumentami oraz inne materiały potrzebne do wykonywania pracy.

Przydatne mogą być również tablice korkowe lub magnetyczne. Przyczepianie do nich najważniejszych kontaktów i notatek z zadaniami ułatwia organizację i efektywne wykonywanie zadań. Pamiętaj też o miejscu na niezbędne do pracy sprzęty. Ciekawą opcją dla domowego biura są tzw. kombajny, czyli urządzenia łączące w sobie kilka funkcji, np. skanera, drukarki, ksera i faksu.

Domowe biuro: miejsce spotkań z klientami

Organizacja domowego biura powinna być uzależniona od rodzaju wykonywanej pracy. Wiele zawodów wymaga osobistych spotkań z klientami. W tym wypadku warto postarać się o stolik i fotel lub kanapę, na których będzie można wygodnie i profesjonalnie podejmować gości.

Pokój przeznaczony na gabinet powinien być jasny i słoneczny. Jaśniejsze ciepłe barwy, np. odcienie żółtego, powiększają optycznie przestrzeń, ale również sprzyjają harmonii i motywacji do pracy.

Domowe biuro: oddzielne strefy

Sytuacja, gdy na gabinet możesz poświęcić całe pomieszczenie w domu, jest wręcz idealna. Często jednak nie ma takiej opcji i przestrzeń biurowa musi być połączona np. z pokojem dziennym. Bardzo istotne jest wówczas podzielenie pokoju na strefy.

Celom zawodowym powinna być poświęcona wyodrębniona, oznaczona część pomieszczenia, by domowe biuro nie przeszkadzało za bardzo domownikom. Wyznaczyć ją można np. poprzez wprowadzenie innej kolorystyki, umieszczenie biurka we wnęce lub oddzielenie gabinetu za pomocą pomysłowej kotary czy regału. W miarę możliwości poświęć tej strefie część pokoju znajdującą się przy oknie. Do pracy niezbędne jest światło słoneczne – w tym miejscu będzie go więc najwięcej. Ustawy biurko tak, by światło padało na nie z lewej, a dla leworęcznych z prawej strony, dzięki czemu cień ręki nie będzie zasłaniał miejsca pracy.

Domowe biuro: bezpieczeństwo

W biurze przechowuje się wiele ważnych dokumentów. Faktury, umowy, rachunki to podstawa funkcjonowania każdej działalności. Wiedząc, że dom będą odwiedzać różne osoby, warto zabezpieczyć dodatkowo najważniejsze dokumenty, umieszczając je w domowym sejfie. W przypadku połączenia gabinetu z sypialnią lub salonem dobrym pomysłem jest przymocowanie go do dna szafy. W ten sposób nie będzie rzucał się w oczy domownikom czy gościom odwiedzającym mieszkanie.

W sklepach, także tych internetowych, znajdziesz różnej wielkości sejfy zapewniające zróżnicowane poziomy bezpieczeństwa. Podstawowe modele dostępne są już za około 150-200 zł. Możesz kupić sejf przystosowany do rozmiarów laptopa albo taki, w którym spokojnie zmieści się kilka teczek z dokumentami. Nowoczesne modele wyposażone są w zamki elektroniczne, które otwiera się za pomocą klawiatury poprzez wprowadzenie numeru PIN.

- Często sejfy mają także dodatkowe zabezpieczenia, np. blokadę czasową, która po 3-krotnym błędnym wpisaniu kodu blokuje możliwość otwarcia sejfu na kilka minut – mówi Robert Wagner, ekspert marki Yale.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)