"Dobry Ogród". Leroy Merlin na Łódź Design Festival
Marka po raz pierwszy jest partnerem trwającego jeszcze Łódź Design Festival. Z estetyką ogrodową niewątpliwie wpasowała się w to coroczne wydarzenie ważne dla świata designu i projektowania w Europie Środkowo-Wschodniej.
23.05.2019 | aktual.: 23.05.2019 13:09
W tym roku hasłem przewodnim już 13. edycji Łódź Design Festival jest "Dobre Życie", więc obecność Leroy Merlin z tematyką "Dobry Ogród" nie jest tu bez przyczyny.
- Nawet jeśli mieszkamy w wielkim mieście i dysponujemy tylko balkonem lub tarasem, pragniemy posiadać własne "zielone" miejsce - wyjaśnia Anna Krysiak, dyrektor Centrali Zakupów Leroy Merlin. - Indywidualne, wygodne, zgodne z naszymi potrzebami i po prostu piękne. Taki dodatkowy letni pokój pozwoli nam wypocząć i "naładować akumulatory". Nie możemy jednak zapominać, że w naszym ogrodzie mieszkają zwierzęta, ptaki i owady, a więc nasza oaza musi być przyjazna dla środowiska.
W świecie roślin i designu
Marka jako partner wydarzenia zadbała również o roślinną oprawę festiwalu. Prezentuje je również wśród swoich produktów, tworząc spójną estetycznie całość. Dzięki temu odwiedzający Łódź Design mogą poznać działalność Leroy Merlin, produkty marki oraz dodatkowo uzyskać pożyteczne informacje związane z domem i ogrodem wprost od ekspertów.
Kwiaty polskiego ogrodu
Podczas festiwalu, który trwa jeszcze do 26 maja, można było się także dowiedzieć o tym, że polskie rośliny i zioła wracają do łask i są chętnie kupowane przez zagorzałych fanów ogrodnictwa.
W trakcie jednego z wykładów dr inż. Małgorzata Mirgos z wydziału Ogrodnictwa, Biotechnologii i Architektury Krajobrazu, Katedry Roślin Warzywnych i Leczniczych SGGW w Warszawie podkreślała fakt, że uprawa takich roślin, to nie tylko piękny wygląd ogrodu:
- Wybór tradycyjnych roślin do nasadzeń w ogrodzie jest istotny nie tylko ze względu na ich niewątpliwą urodę, ale ma również ważne działanie proekologiczne, polegające na zachowaniu bioróżnorodności i utrzymaniu rodzimych gatunków. Część roślin jest objęta ścisłą ochroną, jak np. miłek wiosenny (Adonis vernalis), a dzięki uprawie w ogrodach powracają do naszej flory.
Las w słoiku
Podczas spotkania z dziennikarzami, w którym redakcja WP Dom również brała udział, zorganizowano warsztaty robienia lasu w słoiku. Jest on bardzo popularnym produktem na rynku florystycznym i jak się okazuje wcale nie takim trudnym do zrobienia. Zobaczymy, czy równie prostym w utrzymaniu!
Łódzki festiwal co roku gromadzi kilkadziesiąt tysięcy osób, które są profesjonalnie związane lub po prostu zainteresowane designem. Tegoroczna edycja prezentuje m.in. wiele pięknych i pomysłowych rzeczy – nagrodzonych i wyróżnionych w kolejnej edycji plebiscytu "must have" i konkursu "must me!". Ten rok pokazał także, Leroy Merlin będąca przecież mainstreamową marką, może zgrać się z ideą tego wydarzenia, które nie musi być wcale zarezerwowane dla wąskiego grona odbiorców.
Więcej na: