Blaszany - za grosze
Miejsce pod garaż blaszany (lub drewniany) może stanowić mniej kłopotliwa w wykonaniu niż fundament wylewka betonowa czy kostka brukowa - najważniejsze jest dobre wypoziomowanie nawierzchni. Jej wytrzymałość powinna odpowiadać zaleceniom producenta. Pod takim garażem (podobnie jak pod murowanym) warto umieścić instalacje elektryczne, by znalazły się one wewnątrz budynku. Samo jego postawienie zwykle nie zajmuje więcej niż dzień.
Zobacz koniecznie: Rewolucja w budowie domu. Zbudujesz szybciej i jeszcze zaoszczędzisz!
Garaż blaszany to najtańszy wariant. Powstaje z trapezowatej blachy, ocynkowanej, powleczonej poliestrem, malowanej farbą akrylową lub proszkowo. Konstrukcję bazową w takim projekcie garażu stanowią profile skręcane wkrętami oraz kształtowniki formujące dach, choć ten na ogół pozostaje płaski. Blacha okryciowa jest mocowana za pomocą nitów. Garaż kotwiczy się do podłoża za pomocą kołków rozporowych, a w przypadku większych konstrukcji - kątowników. Można go z zewnątrz otynkować metodą natryskową, co dodatkowo umocni konstrukcję i uczyni ją atrakcyjniejszą wizualnie. Od wewnątrz wykorzystuje się niekiedy styropian do ocieplenia ścian, ukryty pod warstwą paneli z tworzywa sztucznego. Jednostanowiskowy garaż blaszany w standardowej wersji z zabezpieczaniem antykorozyjnym można kupić już za ok. 3000 zł. Modele za 1500 zł nie powinny budzić zaufania, przede wszystkim ze względu na jakość zastosowanej blachy czy stabilność konstrukcji. Ocieplony i otynkowany garaż blaszany to koszt rzędu 7000 zł.
Jeżeli w najbliższym czasie planujesz budowę domu, możesz sporo zaoszczędzić już na etapie wyboru projektu lub ekipy budowlanej. Wybierz firmę, która przedstawi ci najbardziej konkurencyjną ofertę, wypełnij formularz.